Autori Metodickej príručky pre implementáciu finančnej gramotnosti do vzdelávania na prvom stupni základných škôl Finančná gramotnosť 1 odporúčajú využívať medzipredmetové vzťahy na implementáciu jednotlivých tém finančnej gramotnosti. To, ako v minulosti prebiehal výmenný obchod, sme si vyskúšali s chlapcami 4. a 5. ročníka aj na pracovnom vyučovaní. Zahrali sme si odporúčanú didaktickú hru staroveké trhovisko. Každý žiak hral určitého remeselníka a vyrábal predmety zo svojho odboru (kartičky s obrázkom daného predmetu). Potom žiaci medzi sebou obchodovali podľa vopred určeného cenníka, napr. za mešec hrachu si mohli kúpiť jednu podkovu, alebo za podkovu a hrnček dostali kožušinu. Obchodovali tak dlho, kým mal každý žiak od každého remeselníka aspoň jeden predmet. Cieľom hry bolo tiež uvedomiť si, že nie všetky výrobky majú rovnakú hodnotu.
Mgr. Júlia Moravíková