„Ako môžem pomôcť svojmu dieťaťu s poruchami učenia?“

Dňa 14.01.2016 uskutočnilo Centrum špeciálno – pedagogického poradenstva pri ŠZŠsMŠI v Bytči stretnutie pre rodičov detí s poruchami učenia.

Cieľom stretnutia bolo oboznámiť rodičov s jednotlivými poruchami učenia, ich hlavnými prejavmi, ako aj možnosťami zlepšenia. Rodičia dostali konkrétne tipy na úlohy, ktoré môžu doma využívať pri učení so svojím dieťaťom. Ďalšou témou bola otázka motivácie a zároveň rady, ako môžeme dieťa motivovať k lepšiemu výkonu v učení.

Taktiež boli rodičia oboznámení o tom, čo presne znamená „školská integrácia“ a ako by mala fungovať.

Rodičom boli predstavené užitočné edukačné pomôcky, tipy na hravé úlohy, taktiež aj literatúra a odkazy.

Po prednáškovej časti nasledovala diskusia. Rodičia mali možnosť sa pýtať na otázky, ktoré ich zaujímali z tejto oblasti, a zároveň si vymieňať cenné skúsenosti.

22. október

Medzinárodný deň porozumenia zajakavosti

Spojme sa v prospech dobrej veci

To bolo hlavné heslo, v ktorého duchu sa nieslo odborné podujatie s názvom „Sociálny, emočný a kognitívny obraz autizmu v interdisciplinárnych zrkadlách“, ktorého sme sa zúčastnili aj my – odborní zamestnanci CŠPP (logopéd a psychológ). Odborná konferencia sa konala dňa 28.5.2015 v priestoroch Trnavskej univerzity a bola vyvrcholením projektu, v ktorom sa spojili odborníci z viacerých oblastí s cieľom posunúť úroveň poznatkov o autizme z hľadiska etiológie, symptomatológie, ranej diagnostiky a terapie a pod...

Dňa 17.02.2014 CŠPP ako organizačná zložka ŠZŠI v Bytči zorganizovala  v priestoroch školskej jedálne odborný seminár s názvom „Rozvíjanie fonematického uvedomovania  počas výchovno – vzdelávacieho procesu v bežnej MŠ“. Prednáška bola určená pre učiteľky MŠ. Logopedička Mgr. Daniela Chudá sa na začiatku stretnutia venovala teoretickým aspektom fonematického uvedomovania ako dôležitej schopnosti k budúcemu nadobudnutiu čítania. Zúčastnených oboznámila s metodikou „Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B.Eľkonina“. Prínosom stretnutia boli aj námety, akým spôsobom môžu učiteľky MŠ rozvíjať fonematické uvedomovanie u detí, najmä hrovým spôsobom počas výchovno –vzdelávacieho procesu. Po odbornej časti nasledovala diskusia, do ktorej sa učiteľky MŠ aktívne zapájali a zároveň bol priestor aj na individuálne konzultácie.